Škoda Superb

Modelem Škoda Superb se automobilka Škoda po mnoha desetiletích vrátila k výrobě opravdu luxusních aut na vynikající úrovni.

Základem vozu Škoda Superb je podvozková plošina s rozvorem 2803mm. To zaručuje velký prostor především na zadních sedadlech. Interiér je na úrovni očekávající se od této třídy, tudíž velmi luxusní a prostorný. Exteriér vozu je pro Škodu typický, obvyklá maska chladiče, zajímavě tvarovaná příď vozu. Bohužel zadní světla se opravdu velmi podobají těm z Octavie a záď jak by z oka vypadla Passatu. Jedinou společnou částí s Passatem je základ předních dveří a motory.

Škoda Superb motor

Škoda Superb nabízí k pohonu pět pohonných jednotek, z toho tři zážehové a dvě vznětové. První je známý dvoulitr 2,0/85 kW, který patří k nejméně výkonným motorům v této třídě vozů, nicméně i přes svou zastaralost a dvouventilovou techniku dokáže jet svižně, ale pro sportovní nátury se opravdu nehodí. Naštěstí je tento motor docela úsporný. Dalším je přeplňovaný motor 1,8T/110 kW (oba motory známé z Octavie). Nabídku nahoru rozšiřuje šestiválec 2,8 30V/142 kW. Pro spořivé je zde známý, ale přepracovaný turbodiesel 1,9TDI/96 kW a šestiválec 2,5TDI/114 kW, oba motory se mohou pochlubit velmi nízkou spotřebou paliva, tj. 5,7l, resp. 7l/100km.

 

Škoda Superb turbodiesel

Od srpna 2002 se začal do Škody Superb montovat nový turbodiesel 1,9TDI/74kW, známý již z Fabie. Pracuje na stejném principu jako motor 1,9TDI/96kW, tedy s vysokotlakým přímým vstřikováním PD, má i proměnlivé nastavení lopatek turbodmychadla. Motor dosahuje obrovského točivého momentu 250Nm/1900ot. Spotřeba dosahuje pouze 5,5l/100km. Tento motor je dodáván s rozsáhlou elektronickou výbavou jako ABS, MSR, EDS a ASR, přičemž ESP je dodáváno za příplatek. Takto bohatou výbavu mají samozřejmě i ostatní modely Škoda Superb.

Škoda auto si od turbodieslů asi hodně slibuje a tak byl motor 114kW na konci roku 2003 nahrazen jeho novější výkonnější variantou 2.5TDI/120kW. Změna byly dosažena změnou plnění (změna chladičů stlačeného vzduchu, zavedením elektrické škrtící klapky sání a instalace chladče recirkulovaných výfukových plynů), úpravou vstřikování (nová geometrie trysek, nové vstřikovací čerpadlo), modifikací hlavy motoru a také novým softwarem řídící jednotky. motor plní normu EU4. Od této doby se dá převodovka Tiptronic objednat i k motorům 1.8T/110kW a 1.9TDI PD/96kW. U šestiválců zůstává stále v nabídce. K aktivní bezpečnosti přispívá systém Dual Rate, který zvyšuje brzdný účinek při silnějším sešlápnutí brzdového pedálu. Zajímavostí je také střešní okno se solárními články, které v létě zajistí snížení teploty až o 20°C, elektrická energie oknem dodaná totiž napájí větrák klimatizace.