Škoda Octavia II

 

Škoda Octavia II po faceliftu. Druhá generace Škody Octavie je dnes hned po Škodě Octavii Tour druhým nejstarším modelem v portfoliu značky Škoda. Až do letošního roku nebylo stáří na odbytu znát a i za relativně mírný propad, který v prvním pololetí Škoda Octavia zaznamenala, je třeba designérům, konstruktérům i firemnímu marketingu složit poklonu. V pátém roce na trhu nakonec přeci jen přichází designové změny, které ale jsou tvořeny překvapivě malým počtem viditelně nových dílů.

 

Škoda Octavia II Facelift


Vedle masky chladiče s 19 svisle uspořádanými lamelami, zasazené do nově tvarovaného chromovaného rámečku, změnily vzhled přední části vozu i nové přední blatníky. Ty svou horizontální horní plochou výrazně mění vizáž Octavie.

Nové přední světlomety, které mohou být volitelně vybaveny xenonovými výbojkami a natáčecími moduly, jsou podstatně větší a dominantnější. Uvnitř světlometu je podobně jako v případě Superbu integrován název modelové řady. Výrazný prolis, začínající u loga Škoda v chromované liště nad maskou chladiče, pak vede až k čelnímu sklu, odkud volně navazuje středový panel uvnitř automobilu. Samotná kapota se až na masku nezměnila.

Pod nově tvarovaným předním nárazníkem se silněji zdůrazněnou horizontální linií našly své místo mlhové světlomety ze Superbu. Jsou poprvé vybaveny funkcí denního svícení, která společně s funkcí odbočovacích světel podstatně zlepšuje aktivní bezpečnost. Vnější zpětná zrcátka (také ze Superbu) s integrovanými směrovými světly jsou už v základní verzi Classic elektricky nastavitelná a vyhřívaná. Pro výbavové verze Elegance a L&K jsou standardně dodávána s novou funkcí elektrického přiklopení ke karoserii. Nové zadní svítilny optické omlazení uzavírají. Zachováno u nich zůstalo prosvětlení do písmene C. Do zadního nárazníku jsou navíc integrovány dodatečné reflexní plochy - kočičí oči. K dispozici je pět nových typů kol z lehké slitiny, jeden nový kryt ocelových kol a dva nové odstíny laku.

1,4 TSI (90 kW) jako nejúspornější benzinový motor


Novinkou v nabídce hnacích jednotek je motor 1,4 TSI o výkonu 90 kW, jehož maximální točivý moment 200 Nm je k dispozici v rozsahu od 1 500 do 4 000 min-1. Octavia s ním dosahuje maximální rychlosti 203 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 9,7 s. Octavia s malým motorem je sice druhou nejsilnější benzinovou motorizací nepočítáme-li RS, ale její kombinovaná spotřeba činí jen 6,6 l/100 km a se sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG dokonce jen 6,3 l/100 km.

Benzinový motor 1,8 TSI (118 kW) je nyní možné pořídit rovněž s automatickou sedmistupňovou převodovkou DSG; ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou je k dispozici také pro verze s pohonem 4×4, včetně provedení Scout. Modelů Scout ani RS se právě představený facelift netýká. Z nabídky motorizací Octavie zmizel motor 1,6 FSI (85 kW) s přímým vstřikováním paliva do válců.