Škoda 130

Škoda 135

Škoda 135 L

Škoda 135 L

Škoda 130 se objevila v roce 1984 – tedy rok poté, co byla provedena modernizace vozů Škoda 120 a 105.

Škoda 130 získala kromě všech vylepšení předchozích modelů navíc i pětistupňovou převodovku, vlečenou zadní nápravu a především výkonnější motor o objemu 1289 cm3.

Výrobní řada: Škoda 130 L; 130 GL (typ 742); Škoda 135 L; 136 L; 135 GL; 136 GL (typ 746)
Výrobní období: 1984 - 1990
Počet vyrobených kusů: 52 400
Charakteristika: osobní automobil s pohonem zadních kol

Motor: čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec OHV, umístěný podél za zadní nápravou
Objem motoru: 1289 ccm
Výkon: 43 kW při 5000 ot./min. (130, 135); 46 kW při 5000 ot./min. (136)
Točivý moment: 94 Nm při 3250 ot./min. (135); 97 Nm při 2850 ot./min. (130); 100 Nm při 3000 ot./min. (136)
Převodovka: v bloku s motorem, v podélném uspořádání: převodovka - rozvodovka – motor

Rychlost: 150 km/h
Zrychlení: 17 s (130), 15 s (135), 14 s (136)
Spotřeba: 5,8 až 8,9 litru na 100 km (130), 5,7 až 8,9 litru na 100 km (135, 136)

Podvozek: bezrámová konstrukce
Rozměry: 4200 x 1610 x 1400 mm
Váha: pohotovostní podle typu a provedení 855 až 890 kg
Karoserie: celokovová; samonosná; uzavřená; pětimístný sedan

Poznámka: v průběhu výroby několikrát modernizován, vyrobeno 49 749 vozů Škoda 130 L, 130 GL, 1020 vozů Škoda 135 L, 135 GL, 1631 vozů Škoda 136 L, 136 GL.

Zdroj: Škoda Auto a.s.