Škoda Roomster

Škoda Roomster v úpravě Scout

     Tento automobil (Škoda Roomster) byl původně pouze jen jakési představení jakým směrem se design Škody auto bude v budoucnu ubírat. Ohlasy na tento automobil byly ovšem tak veliké, že od roku 2006 můžeme toto kompaktní MPV vídat na našich silnicích. Automobil, který nakonec vyjel ze škodovácké továrny v Kvasinách, se tak nakonec s původní studií shodoval ze 70%. Zachovala se dynamicky vyhlížející příď s velkými světlomety, poměrně netradičně tvarované boční dveře i bohatě prosklené boční partie vozu. Co si však reálný model nezanechal a podle mého názoru mohl, jsou posuvné boční dveře, které by jistě zlepšily nastupování a vystupování do vozidla.

     Interiér Škoda Roomster je velice prostorný a poměrně chytře variabilní. Pomocí systému VarioFlex lze samostatně posouvat, sklápět zadní sedadla, nebo je lze úplně vyjmout a vytvořit tak přes 160 cm dlouhou rovnou ložnou plochu. Zavazadlový prostor činí v základu 530 l a při vyjmutých sedadlech ze jeho objem zvětší na 1780 l. Jako základní pohonná jednotka pro Škodu Roomster je benzínový motor o objemu 1,2 HTP 51kW, dále je z benzínových agregátů na výběr 1,4 16V 63kW, nebo 1,6 16V 77kW. V nabídce je dvojice dieslových motorů 1,4 TDI PD ( 51, 59kW ) nebo 1,9 TDI PD 77kW, kde verze 59kW a 77kW jsou nabízeny také s filtrem pevných částic DPF. Škoda Roomster se nabízí také v úpravě „Scout“, nejedná se zde bohužel o žádné vylepšení jízdních vlastností jako například Škoda Octavia Scout ve stylu 4×4. U Roomster Scout se jedná jen o optický paket „Scout“.